Walibi Holland investeert ondanks recessie in nieuwe attracties en zet vol in op duurzaamheid

Persbericht

Walibi Holland investeert de komende jaren in nieuwe attracties en gebieden waarbij de focus, naast tieners en jongvolwassenen, wordt verlegd naar families met kinderen. Door de groeistrategie verder door te voeren wil het park meer dan 1 miljoen gasten verwelkomen. Dit jaar wordt een nieuwe familie zone geopend. In 2025 beleeft het park een wereldprimeur met een dubbele rollercoaster. Maar minstens zo belangrijk is het voor Walibi Holland om in 2030 volledig CO2 neutraal te zijn.

Mascha Taminiau, General Director legt uit: “In de komende jaren zal er hard gewerkt worden om zowel de duurzaamheidsdoelstelling als de groeidoelstelling te behalen. Om jaarlijks meer dan 1 miljoen gasten te ontvangen zullen er bijzondere investeringen gedaan worden. Op deze manier wordt de familiedoelgroep in de spotlights gezet terwijl we nog steeds het coolste park blijven voor wie op zoek is naar een dagje ‘’HardGaan”.


2023: Familie zone: Speed Zone – OFF ROAD
De start van het nieuwe seizoen van 2023 wordt ingeluid met een gloednieuwe familie zone. Deze maakt deel uit van de in 2020 vernieuwde Speed Zone en krijgt de naam Speed Zone - OFF ROAD.

Dé blikvanger in deze familie zone is een stoere junior coaster genaamd Eat my Dust, met daarin geïntegreerd een attractie van het type magic bikes die de naam Wind Seekers heeft gekregen (beiden van attractiebouwer Zamperla). Interactieve speelfonteinen Cooldown (van PlayFountain uit Soest) zorgen daarbij voor veel nat speelplezier.

Dit alles wordt aangevuld met een horecagelegenheid en een groot terras waar ouders zich kunnen ontspannen terwijl de kinderen zich inspannen. Het attractieaanbod wordt hiermee aanzienlijk uitgebreid en versterkt voor families met kinderen tot 10 jaar.


2025: Dubbele achtbaan: Raptor coaster
In 2025 wordt het aanbod verder uitgebreid met een zogenaamde dubbele raptor single-rail rollercoaster van RMC (de bouwer van UNTAMED uit 2019). Dit is een Europese primeur als attractietype en een heuse wereldprimeur in de dubbele uitvoering zoals hij in Walibi Holland zal worden geïnstalleerd. Men kan kiezen tussen de familievriendelijke of de heftigere variant, die ook over de kop gaat.

 

Festivalization
Walibi Holland is sinds 2019 bezig met het herthematiseren van haar gebieden, het zogenaamde festivalization. Dit betekent dat Walibi Holland gebieden thematiseert in moderne, hedendaagse sferen, zoals je ook vaak op festivals ziet. Gebieden die verwonderen, uitdagen en verbinden; kortom thema’s die je wilt ontdekken en die aansluiten bij de Instagram- en TikTok-werelden van kinderen, jongeren én hun ouders. Hiermee onderscheidt Walibi Holland zich van andere parken, die doorgaans in een retro-perspectief thematiseren. In 2024 zal het gebied WAB Plaza worden vernieuwd.

 

Groeistrategie naar 1 miljoen
Walibi Holland geeft invulling aan een solide groeistrategie, waarbij het doel is om jaarlijks ruim meer dan 1 miljoen gasten te ontvangen.

Om deze groeistrategie te realiseren is Walibi Holland bezig met het verder uitbreiden van de doelgroep naar families met kinderen. Voorheen legde Walibi Holland de focus hoofdzakelijk op tieners en jongvolwassenen (+/- 12 tot 25 jaar). Dit heeft gezorgd voor een grote aantrekkingskracht op deze doelgroep met als resultaat de hoogste vertegenwoordiging van deze doelgroep in een Nederlands attractiepark.

“Die populariteit onder jongeren willen we zeker behouden, maar om boven de 1 miljoen gasten te komen, richten we ons ook meer en meer op onze oorspronkelijke doelgroep, namelijk families met kinderen van 6 tot 12 jaar. De nieuwe familie zone zal dit verder bekrachtigen, maar daarnaast beschikken we als volwaardig attractiepark ook al over zo’n 15 attracties voor kinderen en families. Met de focus op tieners en jongvolwassenen zijn de families met kinderen de laatste jaren wat onderbelicht en daar komt met het nieuwe familiegebied verandering in”, aldus Mascha Taminiau, General Director. ​

 

 

Walibi Village
Tussen 2026 en 2029 krijgt het vakantiepark Walibi Village een uitbreiding en kwaliteitsinjectie, waarbij er ook een familie vriendelijk indoor attractiegebied tussen Walibi Village en Walibi Holland op de planning staat.


Duurzaamheid
Een heel belangrijke doelstelling van het bedrijf is duurzaamheid en de impact op het milieu. Naast alle investeringen die de komende jaren op de planning staan zal Walibi in de komende 8 jaar haar CO2 uitstoot massaal en snel reduceren. De doelstelling is om in 2030 CO2 neutraal te zijn volgens Scope 1 en 2 van het Greenhouse Gas Protocol, met tevens zoveel mogelijk reductie in scope 3. In 2025 dient al 50% CO2 reductie gerealiseerd te zijn ten opzichte van 2019.

Dit is een gemeenschappelijke doelstelling samen met alle andere attractieparken en ski-resorts van Compagnie des Alpes, het moederbedrijf van Walibi. Walibi is in Nederland al begonnen met het reduceren van CO2 en gaat in 2023 een plan opstellen samen met Compagnie des Alpes en een externe partij om de verdere reductie in kaart te brengen. Deze plannen zijn volledig afgestemd met het Klimaatakkoord van Parijs.


Evenementen
Naast de nieuwe attracties en het festivalization traject, wil Walibi Holland de families met kinderen ook aantrekken door het ontwikkelen van bijzondere evenementen. Zo heeft het park sinds de start van de strategie uitrol in 2019 ook een familie vriendelijk Halloween event gecreëerd, Halloween Spooky Days. Dit is een minder eng, familiair evenement overdag, met de gekke en onvoorspelbare Daysee.

Daarnaast staat het park nog steeds bekend om de beste Halloween belevenis van Europa: Halloween Fright Nights, voor tieners en jongvolwassenen met als onbetwiste ster Eddie de Clown.

Ook introduceerde Walibi Holland in mei 2022 de eerste editie van Walibi Play. Hierin wordt de spanning van het attractiepark verbonden met de enorme wereld van gaming. Tijdens dit event kunnen kinderen en hun families de populairste games spelen, game influencers ontmoeten en het tegen elkaar opnemen voor prijzen. De game wereld past perfect bij het moderne en hedendaagse karakter van Walibi Holland.


Bright Nights
In 2022 opende Walibi Holland voor het eerst ook in de kerstvakantie haar poorten. Met Walibi Bright Nights, Rides & Lights werd aan de bezoeker een modern, light-festival in kerstsfeer aangeboden. Daar kunnen zowel families als tieners en jongvolwassenen genieten van spectaculair uitgelichte attracties, coole lichteffecten, shows en natuurlijk kerst met elkaar.

Bright Nights vindt plaats tijdens de kerstvakantie (uitgezonderd oudjaar- en nieuwjaarsdag).

 

Noot voor de redactie (niet geschikt voor publicatie):
Neem voor meer informatie of interview mogelijkheden contact op met:

Walibi Holland

Walibi Holland

Pers & PR, Walibi Holland

 

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Walibi Holland

Neem contact op met

Spijkweg 30 8256 RJ Biddinghuizen

06 57 44 41 85

pers@walibiholland.nl

walibi.nl